Jocul Pasii Vanzarii

 

Aceste jocuri sunt special concepute pentru companiile de asigurari, pentru a facilita
dezvoltarea, in randul angajatilor, a unor abilitati specifice care sa determine succesul pe aceasta piata deosebit
de dificila.

Exista doua nivele de dificultate in derularea acestui joc, in functie de grupul tinta si de pozitia
ierarhica a participantilor. In aceasta privinta, exista un joc pentru middle & top management si un altul pentru
consultantii/agentii de asigurari.

Obiective:

-

intelegerea rolului si responsabilitatilor unui agent de vanzari in companie
-

transformarea modului de gandire si actiune a unui agent de vanzari performant
-

intelegerea metodelor si tehnicilor disponibile agentului de vanzari pentru atingerea eficientei

Jocul nu este o evaluare a potentialului / performantelor participantilor

Jocul nu simuleaza actul de vanzare ci mecanismele prin care aceasta este eficienta

Durata: 2 zile/grup: 1/2 zi simulare + 1 1/2 zi training clasic de vanzari "Tehnici de vanzare"

Descriere:
Jocul a fost elaborat datorita unui fenomen extrem de evident pe piata romaneasca de forta de munca, in special in sectorul de vanzari: etapa de pionierat specifica perioadei 1990-1995 a trecut, acum formandu-se asa-numita clasa de « oameni de vanzari » foarte bine pregatiti atat teoretic cat si practic. In ceea ce priveste pregatirea teoretica din nefericire marea majoritate a companiilor utilizeaza acelasi support de curs si aceeasi maniera de livrare a cursului de catre traineri astfel incat gradul de interes al participantilor este din ce in ce mai scazut.


Constienti fiind de acest fenomen am elaborat softul de "joc de vanzari pentru agenti" in care notiunile teoretice se livreaza intr-un mod inedit, interactiv si concurential, speculand orgaliul participantilor si dorinta lor de a castiga.

Simularea propusa de catre Smartbox permite fiecarui participant adoptarea tuturor pasilor procesului de vanzare in paralel cu reflectarea (pecuniara) a efectelor economice care decurg din impementarea lor practica.

Alocand in mod diferit procente din bugetele lor saptamanale de timp, participantii au ca obiectiv maximizarea cantitatii de marfa vanduta de catre ei cunoscand efectele eventualelor lor decizii:
- pregatirea vizitei si stabilirea obiectivelor acesteia
- introducerea si verificarea magazinului
- prezentarea si "demolarea" obiectiilor

- mercantizarea si reamintirea beneficiilor
- activitati administrative

Obiectivul de instruire al simularii: este acela de a demonstra participantilor ca singura modalitate eficienta de a dezvolta activitatea de vanzari intr-o anumita zona este utilizarea practica a tuturor tehnicilor/pasilor procesului de vanzare. Simulatorul este astfel construit incat castigatori vor fi participantii care aleg strategia de a-si aloca bugetul de timp catre TOTI acesti pasi ai vanzarii (cu alte cuvinte, dezvoltarea calitativa a portofoliului de clienti) si nu numai de dezvoltare cantitativa a acestuia.

Jocul poate determina si afinitatea unui participant catre o anumita activitate in detrimentul celorlalte. Acest lucru furnizeaza informatii pretioase legate de aspectele personale de imbunatatit si permite formularea de recomandari pertinente privitoare la dezvoltarea profesionala ulterioara a participantilor la simulare.

Tabelul CAB (Caracteristici, Avantaje, Beneficii)
  CARACTERISTICI AVANTAJE BENEFICII
1 Jocul se bazeaza pe spiritul de competitie, speculand orgoliul participantilor Gradul de implicare al participantilor in joc este ridicat Participantii asimileaza informatiile desprin-se din desfasurarea jocului ca venind de la ei
2 Jocul cuprinde mai multe runde de desfasurare Se aplica in mod cert principiul repetitiei ca modalitate de retinere a informatiei Participantii acumuleaza informatia pas-cu- pas, fapt ce permite o mai buna diseminare a cunostintelor dobandite
3 Constructia aplicatiei informatice elimina posibilitatea aparitiei erorilor Participantii nu sunt obligati sa calculeze foarte mult, jocul nefiind unul matematic, ci economic; toate informatiile necesare adoptarii deciziilor pot fi furnizate de catre echipa de traineri Concentrandu-se pe luarea deciziilor si nu pe diverse calcule, atentia participantilor este indreptata spre mecanismele pe care jocul le simuleaza
4 Softul de joc favorizeaza victoria participantilor care inteleg sa aplice, consecvent, toate etapele procesului de vanzare. Cum in orice domeniu oamenii au tendinta de a copia comportamentele validate practic, participantii la simulare, vor tinde sa "imprumute" comportamentul colegului castigator

Informatiile privitoare la etapele procesului de vanzare devin mai usor de asimilat

5 Jocul este un algoritm de alocare de resurse - timpul Participantii sunt pusi in situatii ce sunt intalnite frecvent in viata reala Deciziile adoptate de catre participantii au efecte imediate, masurabile in bani
6 Jocul are un DEMO disponibil in engleza si romana pentru decidentii companiei tinta Decidentii au posibilitatea de a cumpara ceva palpabil, "ceva ce stiu", in detrimentul "unei promisiuni"  
7 Jocul cuprinde, pe langa analizele specifice fiecarei runde, o sesiune (ultima) de brief-ing Participantii au oportunitatea de a-si exprima liber parerile pe marginea desfasurarii jocului Este inca o ocazie de a recapitula, impreuna cu grupul, informatiile transmise, prin concluzionarea aspectelor semnificative
8 Jocul permite adaptarea pe date specifice companiei tinta Decidentul se asigura ca participantilor le va fi mai facila aplicarea cunostintelor in mediul lor de lucru Participantii invata folosind ca studiu de caz propriile constrangeri reale